Surfen, Shoppen & Safari - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van ninalinneman - WaarBenJij.nu Surfen, Shoppen & Safari - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van ninalinneman - WaarBenJij.nu

Surfen, Shoppen & Safari

11 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Het is alweer dik 3 weken geleden dat ik m'n laatste blog heb geschreven, dus het is wel weer tijd voor een nieuwe! Ik heb gesurft, we zijn op safari geweest en ik heb geshopt, echt heerlijk!

Vorig weekend zijn we naar Jeffrey's Bay geweest, echt surfer's paradise dus ik heb zelf ook een poging gedaan om op een board te staan. Dit was niet geheel met succes, maar wel ontzettend leuk! We sliepen in Ubuntu, een backpackers hostel. We lagen met z'n 5en op een slaapzaal voor 10 mensen en hadden gedeelde(!) badkamers. Jullie kunnen al wel raden dat toen we daar aankwamen ik zo'n beetje in m'n eigen persoonlijke hel was beland. Maar het was later wel heel chill en relaxt, mede dankzijn m'n fles malibu, haha. Vooral de hele 'vibe' in Ubuntu was heel leuk, iedereen is aardig en vrolijk, ik heb met hele leuke en bijzondere mensen gepraat met wie ik anders nooit in contact zou zijn gekomen. Ook was er een super leuk en lekker restaurantje genaamd, hoe kan het ook anders, Nina's!

Afgelopen weekend ben ik samen met 3 andere meiden op Safari geweest in Schotia, een private game reserve, en hebben we lekker geshopt in Port Elizabeth. Op weg naar Schotia zijn we te ver gereden en in PE beland, dus omgekeerd en op de terugweg was er natuurlijk algemene politie controle. Ze moesten natuurlijk vet lachen om de blonde dollies in de auto en we mochten zonder problemen weer verder rijden en zijn we veilig en op tijd bij Schotia aangekomen.

Schotia is een private game reserve naast Addo Elephant National Park wat al dik 100 jaar in bezit is van dezelfde familie. Wat best bijzonder is dat ze tussen de wildlife ook gewoon koeien en paarden hebben lopen. Schotia was echt fantastisch, ik heb weer een aantal dieren aan m'n 'gespot' lijstje toe kunnen voegen! De game drive begon wat later in de middag en we kwamen meteen 2 buffels tegen, echt supergaaf! Daarna spotten we natuurlijk kudu's, impala's, nyala's en andere hertachtige dieren, inmiddels zijn we zo verwend dat we die niet meer bijzonder vinden, haha. Ik heb eindelijk giraffen gezien, wat een mooie dieren! Het is nog steeds zo bijzonder om de dieren gewoon in het 'wild' te kunnen zien.

Ik heb ook de neushoorns gezien, maar helaas hebben de neushoorns van Schotia geen hoorns meer, stropers hebben de neushoorns verdoofd, de hoorns afgezaagd en de dieren voor dood achtergelaten. Echt zo zielig, de hoorn van de neushoorn wordt in oosterse landen gezien als een medisch wondermiddel dat onder andere kanker kan genezen, de hoorn is hetzelfde materiaal als onze nagels en haar dus dit is natuurlijk grootse onzin helaas zorgt dit er wel voor dat het steeds meer neushoorns worden gedood voor hun kostbare hoorns.

Na de koffie pauze bij het prachtige landhuis van de familie zij we weer verder gegaan met de drive. Toen had ik weer het geluk dat er een leeuwin midden op de 'weg' lag te zonnen, en aan de andere kant van het hek lagen de 2 leeuwen van Addo's haar te bewonderen. Schotia heeft in totaal 2 leeuwinnen en een leeuw dus natuurlijk moesten we op zoek naar de anderen want die konden niet ver zijn! Nou, dat hebben we geweten ook, terwijl we met de landrover door het park scheurden moesten we een bocht om de bosjes in en opeens stond daar de leeuw voor ons te brullen! Super eng maar wel ontzettend mooi! Door de schrik hebben we geen eens een foto kunnen maken, haha. We waren nog niet eens bijgekomen van de schrik en opeens zette onze ranger het op een racen, door de hobbelige weg werden we bijna de jeep uit geslingerd! We moesten heel snel ergens naartoe want hij had een verrassing voor ons, namelijk de andere leeuwin met haar 4 welpjes! Dit was zooooo schattig! Wat een mooie diertjes! Ik wou echt bijna de auto uit springen. Ze waren de hele tijd aan het spelen en liepen echt vlak langs onze auto, dit is echt wel één van de mooiste dingen die ik hier heb gezien, echt zo lief!

Na onze geweldige verrassing gingen we eten, was ook weer heerlijk was! Ik heb echt de lekkerste mashed butternut ooit gehad! Er was een kampvuurtje gemaakt en één van de rangers pakte z'n gitaar erbij en begon te zingen. Het was net een scène uit een film. Na het eten reden we in het donker terug het park uit, dat was echt zoo eng! Onze ranger kon maar 1 kant op schijnen met het licht en we zagen aan de andere kant van de auto overal dieren bewegen. Na deze geweldige dag zijn we naar PE gereden voor onze overnachting.

Het vinden van ons guesthouse, Amanzi, was ook weer een avontuur, in het donker midden in de stad gingen wij met de navigatie van onze telefoons op zoek. Aangekomen op de straat van bestemming konden we niks vinden en na een belletje met de eigenaar van Amanzi bleek dat er 2 straten met dezelfde naam zijn in PE. Helaas waren de batterijen van onze telefoons bijna leeg dus op weg naar de andere 7th Avenue viel de laatste telefoon uit. Verdwaald midden in de grote stad heb ik maar m'n charmes in de strijd gegooid en de weg gevraagd aan de politie. Deze zijn blijkbaar voor m'n charmes gevallen want we zijn met politie escorte op de plek van bestemming aangekomen, hahaha.

De guesthouse was echt superschattig en de eigenaar was ook super lief! Hij had aan de telefoon aangeboden om ons te komen ophalen van de andere 7th Avenue en zaterdag is hij voor ons aan gereden naar de shopping mall, zodat we niet weer verdwaald raakten! Het verbaast me nog steeds hoe ontzettend aardig de mensen hier zijn, in Nederland zou de politie nooit hetzelfde gedaan hebben en iedereen is veel te druk of het kost te veel benzine om voor iemand aan te rijden om ze de weg te wijzen. Ohja, we moesten ook niet voor een bepaalde tijd uitchecken, we mochten lekker uitslapen en weggaan wanneer we wilden, dat is ook echt onvoorstelbaar in Nederland.

In Port Elizabeth hebben we een heerlijk dagje geshopt! Ze hebben hier een beetje Europese winkels, helaas ook met wat meer Europese prijzen. De de kledingmaten zijn hier trouwens wel echt heel gek, de ene keer moet je echt 2 maten kleiner pakken en de andere keer is alles weer te klein. Maar uiteindelijk zijn we gelukkig allemaal geslaagd!

Ik kan nog wel veel meer vertellen, maar het is alweer een behoorlijk verhaal geworden dus dat bewaar ik voor de volgende! Ik zit hier alweer een dikke maand en ik vind het hier echt nog steeds helemaal fantastisch! Het weer, de mensen, de dieren, het strand, echt alles is leuk! Ik moet alleen nog steeds wel wennen aan het feit dat alles hier tergend langzaam is, van het internet tot de bediening in een restaurant, maar dat kan de pret natuurlijk niet drukken! Het voelt als één groot feest/vakantie met allemaal leuke mensen.

Dikke kus en groetjes uit Zuid-Afrika!

• 11 Maart 2014 - 19:17

Ria Linneman:

Hey Nina , wat geweldig allemaal !!! Geniet ervan, en wij genieten van jouw verslagen !! Knuffel

• 11 Maart 2014 - 19:54

Jan Bernsen:

Hallo Nina

Mooie verhalen zeg, lijkt wel of je er al veel langer zit. Wat een belevenis daar tussen het wild, dat lijkt mij ook wel wat.
    Trouwens, ga je ook nog naar school daar......
    Heel veel plezier, veel liefs
    Jan en Lenie

• 11 Maart 2014 - 21:15

Gerrie En Mama:

He lieverd ..
    Zoals je weet genieten wij ook van die mooie verhalen van jou, prachtig geschreven hoor!
    En wij vragen ons ook al af hier, of je nog wel tijd voor school hebt. Hahah!!

En het is maar goed dat wij niet weten waar je daar toch uithangt savonds.. Anders doe ik natuurlijk geen oog meer dicht snachts.. Haha.
    En wat maak je toch mooie avonturen mee daar, helemaal geweldig. Dat Zelfs de Zuid Afrikaanse politie valt voor jou charmes... Prachtig om te lezen..
    Blijf ons maar flink vermaken met je verhalen
    Dikke kus en knuffel van mama en Gerrie xxx