Ja, ik heb ook nog school! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van ninalinneman - WaarBenJij.nu Ja, ik heb ook nog school! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van ninalinneman - WaarBenJij.nu

Ja, ik heb ook nog school!

03 April 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hoi allemaal!

Jullie vragen je af of ik nog wel naar school ga hier. Nou.. Eigenlijk wel! Alleen niet zo vaak.

Na 2 maanden is het wel tijd om jullie iets te vertellen over school. De campus van Stenden is erg klein en gezellig, het heeft een beetje het gevoel van een klein dorp waar iedereen elkaar kent. Bij de school zelf zijn er 2 huizen waar alleen Afrikanen wonen en om de school heen zitten huizen voor de Grand Tour studenten. Bij elk huis is ‘s nachts een secuirity guard aan het werk die de boel een beetje in de gaten houdt. Helaas werkt dit niet altijd even goed, want het is al best veel ingebroken. Voornamelijk apple producten en geld worden gestolen, dit was wel bij kamers waarvan de ramen of deuren niet goed op slot zaten want er zijn nergens inbraaksporen gevonden.

Ik doe nu de minor Event management, dus ik ben me aan het specialiseren in evenementen management. Hier is gebleken dat Event Management de minor is met de minste lessen. Ik heb gemiddeld 2/3 lessen per week, dus ja, het is echt net vakantie hier. Ondanks de weinige lessen moet ik nog wel wat doen voor school we zijn ongeveer 2 ochtenden in de week bezig met school.

Omdat ik event management doe moeten we natuurlijk een event gaan plannen. In de eerste moduul moeten we een proposal maken voor het event waarin staat wat we willen doen en hoe we het gaan aanpakken. En in de 2e moduul wordt er 1 uitgekozen die uitgevoerd gaat worden.

Voor event management ben ik vorige week met de hele klas naar Cape Town geweest, dit was een geweldige ervaring. Het was heerlijk om weer even in een stad te zijn, want Port Alfred heb ik nu wel een beetje gezien. Ik zal even kort beschrijven wat we hebben gedaan want anders zijn jullie morgen nog steeds niet klaar met lezen!
Na een busreis van ongeveer 12 uur zijn we aangekomen in het hotel, super schattig hotelletje tegenover het stadion, die we de volgende dag hebben bezocht. Later die dag zijn we naar Stellenbosch gegaan, een wijnlandgoed, en in het kader van ‘Event Management’ kregen we een rondleiding over alle feest locaties voor bruiloften etc. We hebben die week ook nog het Cape Town International Congres Centre bezocht, wat echt een ontzettend groot en mooi gebouw is, maar helaas kregen we maar een beknopte rondleiding omdat het Jazz Festival die avond begon.

Voor onze portie cultuur zijn we naar Robben Island geweest, dit was echt een hele mooie trip. We kregen door een oud gevangene een rondleiding door de gevangenis en hij vertelde ons hoe het leven op Robben Island er aantoe ging. Vanaf Robben Island heb je een prachtig uitzicht op de tafelberg en Kaapstad is ook de enige plaats in de wereld waar je vanaf het ene werelderfgoed (Robben Island) naar een ander werelderfgoed en wereldwonder (Table Mountain) kunt kijken. Je kunt natuurlijk niet naar Kaapstad gaan zonder wijnen te hebben geproefd, dit hebben we gedaan bij het Nederburg Wine Estate. Nederburg is een van de beste wijnmakers van de wereld, met een sprookjesachtig landgoed. Naast de wijnproeverij hebben we en een rondleiding gekregen door de wijnmakerij. Waar ze zelfs de oude eikenhouten vaten van een paar 100 jaar oud nog gebruiken, puur om wijn in te bewaren.

Naast School en cultuur was er ook zijn voor andere leuke dingen, shoppen, shoppen en nog eens shoppen! Dacht ik. Haha. Ik heb een prachtig t-shirt voor m’n lieftallige broertje gekocht en dat was het. Ik ben dan ook alleen bij het Waterfront wezen shoppen en niet verder in Town wat heel leuk schijnt te zijn, dus, Pap en Linda, dat moeten we nog doen! ;) Natuurlijk ben ik ook wezen stappen op Long Street, dit is DE stapstraat van Cape Town. Heel gezellig met allemaal barretjes, kroegjes en heel veel mensen. Wij hebben het zelfs nog voor elkaar gekregen om op de guestlist van de meest exclusieve club van de stad te belanden!

Kaapstad is echt een fantastische stad die van alle markten thuis is! Het was een geweldige week en ik kan niet wachten om terug te gaan.

Inmiddels heb ik mijn laatste les voor deze moduul net gehad en wacht er alleen nog een presentatie op me. Over 2 weekjes komen Pap en Linda deze kant op en kunnen zij ook ervaren hoe het is in dit fantastische land!

Tot snel & dikke kus!

• 05 April 2014 - 19:24

Ria En Gerrie:

Hee Nienegie ... Wat weer een mooi verhaal schattie ..
    Je gaat dus ECHT wel naar school!! Hahah
    En je eerste module zit er al bijna op .. Dus de helft van je reis ook..
    Strak heerlijk 3 weken met je pap en Linda nog vakantie vieren:))
    En dan op naar de volgende module ..
    En wij hier zijn al aan het aftellen ... Over 92 dagen kom je weer thuis ( yessss) haha ..
    Doeg schat dikke kuss mama en Gerrie ..