Long time, no see - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van ninalinneman - WaarBenJij.nu Long time, no see - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van ninalinneman - WaarBenJij.nu

Long time, no see

Blijf op de hoogte en volg

14 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hallo Allemaal!!

Het is veel te lang geleden dat ik wat op m’n blog heb geschreven dus hier weer een update! Vandaag is de dag dat ik over 3 weken (!) alweer naar Nederland vertrek. De tijd gaat echt veel te snel en het is hier nog veel te leuk om naar huis te gaan, maar ik weet zeker dat dit nog lang niet de laatste keer is dat ik hier ben. Ik heb hier veel vrienden gemaakt Nederlands en Afrikaans. Gelukkig gaan er mensen met me mee naar Nederland die hetzelfde als ik hebben meegemaakt en me geheel zullen begrijpen. Maar de Afrikaanse vrienden zal ik hier helaas moeten achterlaten en ik zal ze heel erg missen.

Na m’n laatste blog heb ik 3 weken vakantie gehad en zijn zoals jullie weten papa en Linda op visite gekomen en hebben we een rondreis gedaan. De rondreis was echt heel mooi! We zijn van Johannesburg/Pretoria afgereisd naar Cape Town en we hebben super veel gezien. Wat een prachtig land is dit! Nog mooier dan ik het al vond voor de reis.

Inmiddels ben ik verhuisd naar Madolo’s retreat een lodge in Shamwari Game Reserve, daar studeer ik Wildlife Management en het is letterlijk in the middle of nowhere. De verhalen over geen internet en geen ontvangst op de telefoon zijn gelukkig niet 100% waar. We hebben een paar palen en als je je telefoon daar tegenaan zet krijg je langzaam maar zeker appjes en smsjes binnen. Ook hebben we, ja ja, een payphone. Het is echt genieten in Madolo’s en ik heb letterlijk olifanten en giraffen door m’n tuin lopen en heel veel warthog’s (pumba).

We wonen in oude lodges/hotelkamers en daarnaast hebben we een grote woonkamer/eetkamer waar we heerlijk bij het vuurtje kunnen zitten. We wonen met 13 meiden en 1 jongen en onze 2 lecturers Bongani en Jacques. Bongani en Jacques zijn allebei oud-rangers en hebben dus veel ervaring op het gebied van wildlife management.

Wildlife Management is echt een topminor! Ik leer ontzettend veel en ik vind alles ook gewoon leuk! Ik verras mezelf en de mensen om me heen, want deze Princess of the Wild verlegt haar grenzen met de dag. Ik heb kikkers en padden vastgehouden, ik ben hout wezen hakken, naarstig op zoek geweest naar spinnen en insecten en ik loop met sokken in slippers.

Maandag ben ik jarig en is het een vrije dag hier, dus ik ben een lang weekend terug in Port Alfred om m’n verjaardag te vieren met de 2 allerleukste meiden uit Port Alfred, Esmee en Berber! Zonder hun zou m’n verjaardag in Zuid-Afrika niet compleet zijn! Arjan, Ellen en Linda hadden hier ook bij moeten zijn, maar die zijn helaas alweer in Nederland. Natuurlijk heb ook ik gister de wedstrijd Spanje-Nederland gezien en is de overwinningsparty niet aan mij voorbij gegaan. 1-5 man, World Cup 2014 is van ons!

Tijdens het schrijven van deze blog heeft een celebrity en goede vriend me gevraagd om een interessante blog te schrijven, een die over hem gaat, dus die zal ik hierna met alle vreugde posten.

Dikke kus en tot over 3 weken en een dag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2014

Everything comes to an end

14 Juni 2014

CELEBRITY

14 Juni 2014

Long time, no see

03 April 2014

Sibuya & Addo

03 April 2014

Ja, ik heb ook nog school!

Actief sinds 07 Feb. 2014
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 4840

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: