Molweni! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van ninalinneman - WaarBenJij.nu Molweni! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van ninalinneman - WaarBenJij.nu

Molweni!

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg

11 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Molweni vanuit het mooie South Africa!

Hier is dan eindelijk mijn beloofde eerste blog. Inmiddels zit ik al 2 dagen in Port Alfred en ik voel me hier nu al goed thuis, het is net vakantie! Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik allemaal moet vertellen, dus ik begin bij het begin.

In tegenstelling tot alle andere studenten hier is mijn reis goed verlopen, zonder vertragingen of cancellations. In Dusseldorf en Amsterdam ging alles heel makkelijk en snel, het hotel in Johannesburg was ook heel fijn. Het hotel zat op het vliegveld, dus voor iedereen die zich zorgen maakte, het is daar compleet veilig! De volgende dag van Johannesburg naar Port Elizabeth was het wel een beetje een rommeltje op het vliegveld, maar gelukkig is alles goed gegaan. Het vliegtuigje was wel een beetje krakkemikkig, en ik weet zeker mam, jij was nooit van je leven in dat toestel gestapt, haha! Eenmaal aangekomen in Port Elizabeth heb ik nog 2,5 uur moeten wachten op het busje dat ons naar Port Alfred zou brengen.

Zondag zijn we allemaal keurig bij onze accomodatie gedropt, ik zit in het Botmill House dat is het grootste studentenhuis met ongeveer 50 studenten. Voor de mensen die google earth willen checken het adres is Grand Street 38 in Port Alfred, school zit op Grand Street 1 en ligt op nog geen 5 minuten lopen. Het is een heel gezellig huis met alleen Nederlanders en Duitsers, wel een beetje jammer dat er geen Afrikanen tussen zitten, maar die leren we snel genoeg kennen. Mijn roommate is ook Nederlands en gelukkig en heel leuk meisje, dus ik heb geluk gehad met haar! Het Botmill House bestaat uit allemaal losse ‘huisjes’ en 1 groot huis, de kamers zijn heel basic, maar wel mooi en netjes met een slaapkamer en een badkamer, net kleine vakantiehuisjes.

Deze week is onze introductieweek en gisteren hebben we het Schooljaar (hier hebben de studenten net zomervakantie gehad) goed ingeluid. Nadat we wakker zijn geworden door de apen heb ik een lesje Xhosa gehad, de click taal die ze hier spreken, in die ‘les’ kwamen de vrouwen van de Laundry en Housekeeping langs om voor ons ze zingen. Dat was zo mooi! Als het lukt met het internet hier upload ik nog een filmpje op facebook. ;) Boodschappen doen is hier een hele onderneming, de winkel lig op 10 minuutjes lopen alleen op de terugweg moet je een behoorlijk steile berg oplopen, dus met m’n workouts zit het hier ook wel goed! En ik weet nu ook waarom ze hier allemaal zo’n mooie kont hebben! Gisteravond zijn we met een groepje uit eten geweest bij een hele leuke bar Guido’s. Hier hebben we pizza gegeten en de ‘Springbokkies’ (het plaatselijke shotje) vloeiden rijkelijk. De koers van de Rand/Euro is heel gunstig, het was nog geen 13 euro! Ook hebben we hier een bar op school(!), waar het allemaal nog goedkoper is en je makkelijk in contact komt met alle andere studenten en ook de Afrikanen.

Verder zit het hier met de veiligheid hartstikke goed! ‘s Nachts zit er een secuirity guard bij het huis en we hebben een hek met een codeslot. Het internet is iets minder geweldig, maar we redden ons met wat we hebben. Morgen gaan we de township in met school en er is ook de mogelijkheid om te helpen bij een community project in de township, hier ga ik me denk ik wel voor inschrijven, omdat het de mensen hier ontzettend helpt. Ik heb hier tot nu toe een hele leuke tijd met allemaal leuke mensen dus jullie hoeven je geen zorgen te maken!

Tot over 5 maanden!
Dikke kus!

  • 11 Februari 2014 - 12:06

    Linda Bernsen:

    he lieverd wat een super leuk verhaal !!!!! nu zijn we weer een beetje rustig haha....
    Nu kunnen wij drenthenaren weer rustig slapen....
    Heel veel plezier

    Hele dikke kus van je linda

  • 11 Februari 2014 - 12:20

    Linda Bernsen:

    bedoel je TANTE linda haha ook dikke kus van herman en de kids x

  • 11 Februari 2014 - 13:08

    Rita:

    Heel veel plezier en ik hoor het al je hoeft je niet te vervelen!!!
    Liefs van ons...xxx

  • 11 Februari 2014 - 17:46

    Mama Ria:

    Hee schat
    Prachtig mooi verhaal .. Ben heel blij dat je het zo naar je zin hebt!!
    Dit is voor ons thuisblijvers heel mooi om te lezen hoor..
    Ben ik blij dat ik dat van te voren niet wist met dat vliegtuig ... Vandaar natuurlijk dat op
    Vluchttrack stond van 'overleden' .. Dat vliegtuig was natuurlijk al rijp voor de sloop !! Haha..
    Nou schat blijf ons verblijden met mooie verhalen en foto's ( ja ... Ook dat nog ..)
    Hvj ... Mama

  • 11 Februari 2014 - 19:45

    Ria Linnenman:

    Hey meis , mooi verhaal !!! Ik zal je verhalen blijven volgen !!! Heel veel plezier daar ... maar dat zit wel goed zo te lezen !! Groetjes en knuffel !!!

  • 11 Februari 2014 - 20:21

    Sharon:

    Hey Lieverd!!!

    Wat super leuk om te horen dat het allemaal goed gaat. Heel veel plezier in je introductieweek! Maak er een te gekke tijd van! Liefs Sharon

  • 11 Februari 2014 - 20:42

    Jan En Lenie:

    Hallo Lieverd
    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt en je nu al thuis voelt in dat verre land.
    Leuk dat we je via deze weblog kunnen volgen, als je er wat inzet natuurlijk !
    Op streetview al even bij je in de straat gekeken en ziet er mooi uit, lijkt wel vakantie zo dicht bij het strand.
    Pas goed op jezelf, veel succes en veel plezier.
    Groetjes en dikke kus
    Jan en lenie

  • 12 Februari 2014 - 21:40

    Johan En Linda:

    Wat fijn om te horen dat het goed met je gaat en dat je al aardig bent ingeburgerd. Spannend voor jou maar zeker ook voor ons hoor!!!
    Maar zo te horen komt het wel goed met jou.
    En wakker worden van de apen is toch vast wel beter dan van de geiten haha.
    We kijken uit naar je volgende verhaal. Veel plezier
    Liefs papa en Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2014

Everything comes to an end

14 Juni 2014

CELEBRITY

14 Juni 2014

Long time, no see

03 April 2014

Sibuya & Addo

03 April 2014

Ja, ik heb ook nog school!

Actief sinds 07 Feb. 2014
Verslag gelezen: 596
Totaal aantal bezoekers 4845

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: